דלקת פרקים טיפול

בקרב האוכלוסייה המבוגרת וגם בקרב צעירים רבים, ישנה תופעה גופנית שגורמת למגבלות שונות ומפריעה מאוד לשגרת חיים תקינה – דלקת פרקים. המחלה הזו, אשר נגרמת ממגוון סיבות כמו גנטיקה, תגובות אוטואימוניות, זיהומים וסיבות נוספות מביאה לכאבים עזים בפרקים שונים ברחבי הגוף, ואפילו לעיוות שלהם. הכאבים הנגרמים כתוצאה מדלקת פרקים הם בלתי נסבלים, והם מגבילים את אלו הלוקים במחלה מלעשות פעולות בסיסיות שונות בחיי היום יום, מה שמפריע לשגרה אז מה הטיפול בדלקת פרקים?

דלקת פרקים – מה ניתן לעשות בנידון?

התעלמות מדלקת פרקים וכאבים באזורים שונים ברחבי הגוף רק מביאה להחמרה של המצב, ולכן יש לפנות לרופא אורטופד כדי לטפל בבעיה. לאחר בדיקות שונות הכוללות סריקות הדמיות, בדיקות דם וגם שאלות על אורח החיים, ניתן יהיה להתאים לכם את הטיפול המתאים לכם ביותר, כאשר ברפואה הקונבנציונלית יש שתי גישות מרכזיות: לא ניתוחית וניתוחית.

טיפול בדלקת פרקים בגישה הלא ניתוחית: כדי למזער את הדלקת ובכך למנוע את הכאבים וגם את המוגבלות הנובעת מהם. בהתאם לחומרת המצב, הגיל ואורח החיים של המטופל, ניתן יהיה להתאים לו טיפולים לא ניתוחיים שונים, כמו זריקות סטרואידים אשר מפיגות את הדלקת ומונעות כאבים. את הזריקות יש לעשות באופן קבוע, שכן הדלקת נוטה לחזור גם לאחר טיפול.

בנוסף, ניתן להזריק גם חומצה היאלרונית לאזורים המודלקים כדי לעזור לבעיה מפני שהחומצה הזו מסככת את האזורים בין המפרקים שמתחככים זה בזה ויוצרים דלקת. שיטות לא ניתוחיות נוספות כוללות הזרקת בוטוקס, הזרקת תאי גזע, אורטוקין ועוד. למרות היעילות היחסית של השיטות הללו, למרביתן יש חסרונות שמביאים את המטופלים לפנות לגישה ישירה יותר שתביא לתוצאות ארוכות טווח ולא רק עבור פרקי זמן קצרים.

דלקת פרקים טיפול וניתוח – הפיגו את הכאבים מחייכם

כאמור, מלבד השיטה הלא ניתוחית יש גם גישה ניתוחית עבור טיפול בדלקות פרקים שיותר ויותר מטופלים בוחרים בה מדי שנה. בניתוח הייחודי הזה, שאורך כיום כשעתיים בממוצע בלבד, אורטופד מנתח מחליף את המפרק הבעייתי עם מפרק מלאכותי שסביבו גדלה עצם עם הזמן אשר מחליפה את החלק הפגום. אחוזי ההצלחה הגבוהים של הניתוח, שעומדים על למעלה מ-90%, שיעורי ההחלמה הגבוהים אף הם והשיפור המשמעותי באיכות חייהם של מטופלים בכל הגילאים הופכת את הניתוח להחלפת מפרקים לפופולרי יותר מאי פעם, ועם התוצאות קשה להתווכח. לאחר הניתוח ותקופת ההחלמה, ניתן לחזור לאורח חיים מלא ולהשתמש באיברי הגוף השונים בלי דלקות וכאבים, ובלי להרגיש מוגבלים בכל תנועה קטנה, וזהו סוד הניתוח.

דלקת פרקים טיפול