החלפת מפרק ברך מותאמת אישית – ניתוח מפרקי הברכיים בהתאמה אישית

שיטת ניתוח חדשה המבוצעת באמצעות מכשור שמותאם אישית למטופל לאחר תכנון וירטואלי בתלת מימד. מאפשר ניתוח של שתי הברכיים בו זמנית או לחוד, בנוסף מאפשר החלפת חצי מפרק ברך. החלפת ברך מותאמת אישית מקצרת את משך הניתוח וההחלמה ממנו בזכות הדיוק והחדשנות.

  • האם חשתם לאחרונה ב"חריקות" מכיוון הברך?
  • האם אתם סובלים מכאבים בקימה מישיבה, בעלייה ובירידה במדרגות?
  • האם הברכיים שלכם מתנפחות?

אם עניתם בחיוב על אחת או יותר מהשאלות, ייתכן שאתם סובלים משחיקה של מפרקי הברכיים. כאבים, תנועה מוגבלת, נפיחות, נוקשות וחוסר יציבות הם מסימני ההיכר של אחת הבעיות השכיחות ביותר בעולם: אוסטיאוארתריטיס (לינק למאמר טיפולים משמרים) של הברכיים – מחלה הפוגעת בסחוסי המפרקים. מפרקי הברכיים הינם נקודת החיבור בין עצמות הירכיים (פמור) ועצמות השוק (טיביה). הסחוסים, המצויים בקצות העצמות, הם רקמות קשיחות המזינות את המפרקים ומחליקות את התנועות בין העצמות. תהליכי שחיקת המפרקים עלולים להימשך חודשים ושנים. מבחינה ביולוגית, לסחוסים אין יכולת להתחדש. ההחלטה האם כדאי לנתח או לא מתקבלת כשהכאבים והגבלת התנועה מפריעים לאיכות ולשגרת החיים.

כאבי ברכיים טיפול ע"י דר בנדר זאת הדרך המומלצת לטפל בכאבי הברכיים.

בשלב הראשון, מומלץ שתפנו לאורתופד מומחה למפרקים ולהחלפת מפרקים, כדי לקבל אבחנה וחוות דעת רפואית. האבחנה מתקבלת על סמך סקירת ההיסטוריה הרפואית שלכם, בדיקה גופנית, והסתכלות בהדמיה ובצילומים שבוצעו לשם כך.
אם אובחנתם כסובלים משחיקת מפרקים, ישנם כמה סוגי טיפולים שניתן להציע. החדשני שבהם הינו ניתוח בהתאמה אישית, המאפשר את החלפת שני מפרקי ברכיים בניתוח אחד או לחוד.

מהו ניתוח בהתאמה אישית?

הצלחת ניתוח להחלפת מפרקי הברכיים תלויה בגורמים רבים, בהם תכנון מדויק ופרטני של הניתוח. מכיוון שהאנטומיה של מפרקי הברכיים שונה מאדם לאדם, החלפת מפרקים מדויקת יותר ובעלת תוצאות טובות יותר בטווח הארוך כשנעשה שימוש במכשור המותאם אישית לאנטומיה הייחודית של המנותח.
בשיטה החדשה – ניתוח בהתאמה אישית יש לבצע מספר שבועות לפני הניתוח להחלפת מפרק ברך או מפרקי ברכיים בדיקת MRI או CT מיוחדת. ההדמיה נשלחת לחברת המשתלים בארצות הברית, היוצרת תמונה תלת ממדית של הברכיים ומאפשרת הערכה מדויקת של צירי הברכיים ושל מידת השינויים בעצמות מפרקי הברכיים. כמו כן, המנתח מקבל גישה לתוכנת מחשב וירטואלית מיוחדת ואינטראקטיבית בתלת מימד של הברכיים שבעזרתה הוא מתכנן את הניתוח, בוחן את המפרקים מכל זווית, מתכנן את חיתוך העצמות ברמת דיוק של מילימטרים, מבצע הערכה מדויקת של זווית חיתוך וקובע את מיקום המשתלים וגודלם. כך עוד בטרם החל בביצוע הניתוח, המנתח יכול לתכנן באמצעות המודל התלת ממדי את הניתוח
לאחר שהסתיימו שלבי התכנון, בונה חברת המשתלים מודלים של הברכיים ומכשור מותאם אישית, המבוססים על הנתונים שהוזנו לתכנית המחשב האינטראקטיבית. המכשור המיוחד מגיע ארצה לפני הניתוח ומאפשר את החלפת מפרק הברך בשיטה מותאמת אישית.מה יתרונות הניתוח בהתאמה אישית?

השיטה החדשה מאפשרת התאמה אישית של המפרק למבנה האנטומי של המנותח, ובכך משפרת את הדיוק ומשחזרת את הציר התקין של הרגל. מה שיאפשר תפקוד טוב יותר, טווח תנועה משופר והקלה על הליך השיקום לאחר הניתוח, ובעקבות כך – הפחתה באחוזי שחיקת המפרקים המושתלים כך שימשיכו לתפקד לאורך שנים רבות.
החלפת מפרק ברך מותאמת אישית היא פחות פולשנית, מצמצמת משמעותית את שלבי הניתוח ובכך מקצרת את זמן הניתוח  – השיטה של ברך בהתאמה אישית מאפשרת לבצע את הניתוח במטופלים שסבלו משברים בירך ובשוק, ללא צורך בהוצאות הקיבועים מהעצם.
ניתן לקום כבר ביום הניתוח ולהתחיל בטיפולי פיזיותרפיה, במטרה להביא להקלה משמעותית בכאב ושיפור גדול בתפקוד המפרק.

עד כה, בוצעו עשרות אלפי ניתוחים ברחבי העולם בשיטה זו, ומחקרים שנערכו העידו על שיפור משמעותי בדיוק שבהשתלת המפרק. ד"ר בנדר הינו בעל ניסיון רב בניתוח בשיטת מפרק בהתאמה אישית, ואף הציג אותה בכנסים בינלאומיים.

מהם יתרונות הניתוח להחלפת שני מפרקי הברכיים?

הניתוח הרגיל (הקונבנציונלי) מבוצע בשיטה בה ניתן לרוב לנתח מפרק אחד בכל פעם, כך שאם המנותח זקוק להחלפת שני המפרקים, החלפת מפרק ירך והחלפת מפרק ברך. עליו לעבור שני ניתוחים שונים, וכמובן את כל תהליכי ההחלמה הכרוכים בכך. בניתוח הרגיל מכשירי החיתוך הם סטנדרטים ולא מותאמים אישית, ורק במהלך הניתוח מבצעים את ההתאמות הנדרשות על מנת שהמפרק יתאים לגופו של המנותח מבחינת גודל, זווית, והאופן בו יונח באופן סופי.
ניתוח בו זמנית של שני מפרקי הברכיים מקטין את הסיבוכים המוכרים כגון סיבוך ריאתי מכיוון שאין דחיסה של שומן וצמנט לתעלה הלישדית של עצם הירך. משום שהניתוח נעשה בו זמנית בשתי הברכיים נחסכת מהמנותח הרדמה נוספת. בהחלפת מפרק ברך מותאמת אישית ישנו שחזור מדויק של הציר התקין של הברך ובכך דיוק רב יותר . כמו כן, משך ההחלמה קצר יותר וניתן לחזור במהירות רבה יותר לעבודה ולשגרה.
בנוסף כדאי לקחת בחשבון כי החלפת ברך אחת בלבד, אצל מטופל שסובל משחיקה של שתי הברכיים גורמת לקושי רב בשיקום. זאת משום שהברך שלא נותחה עלולה להפריע להליך השיקום ולעתים גוררת את הברך המנותחת למנח של כיפוף.
ניתוח זה מתאים במיוחד:

  • לאוכלוסייה בסיכון ניתוחי נמוך יותר וללא מחלות רקע רבות
  • למנותחים עד גיל 80
  • לבעלי מדד מסת גוף (BMI) מתחת ל-40
ד"ר בנימין בנדר
ד"ר בנימין בנדר

ד"ר בנימין בנדר הוא אורטופד מומחה ברכיים ומפרקי ירך, שימש כעורך הראשי לספר בינלאומי שעוסק בהחלפת מפרק ירך וידוע כמי שצבר את מירב הניסיון בהחלפות ברכיים. הוא החל את דרכו עוד בשירותי הצבאי כאשר שירת בחובש קרבי. לאחר סיום השירות, החל את לימודי הרפואה וסיים את הלימודים כמצטיין דיקן והקדים את שאר הסטודנטים בסיום הלימודים. בשנת 2007, ד"ר בנימין בנדר סיים את התמתחותו והוכר רשמית כאורטופד מומחה. בזמן הזה, ד"ר בנימין בנדרפרסם עבודות אקדמיות לספרות הרפואית וזכה בהכרה מההסתדרות הרפואית בישראל. את הידע הרב שיש לו, חולק ד"ר בנימין בנדר בכנסים בינלאומיים ומתראיין לתוכניות טלוויזיה בארץ ובעולם.

ניווט מהיר בחזרה:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

החלפת מפרק ברך מותאמת אישית - ניתוח מפרקי הברכיים בהתאמה אישית.

שירות 24/7 בטלפון ובוואטסאפ