כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה

אנשים רבים סובלים מכאבי ברכיים דווקא בזמן מנוחה. יש כאלה שיחושו בכאב רק כשהם יעברו ממצב של ישיבה לעמידה. יש לזה מספר סיבות וחשוב ללמוד ועליהם ולהכיר אותם. במקרים רבים די יהיה בשינוי קטן כדי להחזיר את איכות החיים ולהפסיק את הסבל המיותר.

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה – ממה זה נובע?

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה עשוי לנבוע מכמה וכמה סיבות:

  • זמן ישיבה ארוך – אדם שיושב משך זמן ארוך בלי תנועה עשוי לסבול מתחושה של אי נוחות בברכיים בעקבות נוקשות שנוצרת בשרירים ובגידים במשך זמן הישיבה הארוך. אורח החיים המודרני מושיב אותנו למשך שעות ארוכות בנהיגה, מול המחשב, בסרטים, הצגות וכו'. ההגדרה לזמן ישיבה ארוך היא בערך 6-8 שעות ביום.
  • תנוחת ישיבה לא נכונה – ישיבה בשיכול רגליים או עם רגליים כפופות מפעילה לחץ על פיקת הברך מה שגורם לכאבי ברכיים.
    שימוש בכיסא לא מתאים – חשוב להשתמש בכיסא ושלחן מותאמים במיוחד אם מדובר בישיבה משך שעות ארוכות ביום. רהיטים נכונים מבטיחים שימוש נוח, בריא וללא כאבים. אם מדובר במקום העובדה חשוב שתדרשו כיסא נוח שמתאים לעבודה שלכם כמו גם שולחן עבודה בגובה הנכון וכזה שלא יפעיל לחץ מיותר על המפרקים.
  • מצב רפואי שמשפיע על כאבים בברכיים גם בזמן ישיבה – אנשים הסובלים מדלקת מפרקים, שחיקת ברך או מתסמונת פטלו-פמורלית עשויים לסבול מתופעות כאב בברך במנוחה. לעיתים במצבים אלו, ישנו מנח לא תקין של הפיקה ביחד לברך דבר אשר גורם לפגיעה בחוס הפיקה ולשחיקת סחוס. חשוב לטפל בבעיה כדי לחסוך את הכאבים המטרידים גם בעת ישיבה ממושכת וגם בעת מעבר מישיבה לעמידה.

מה לעשות כאשר ישנו כאב בברך מישיבה לעמידה?

אדם הסובל מכאבי ברכיים בעת מעבר מישיבה לעמידה צריך דבר ראשון לנסות לברר ולבדוק מה בעצם גורם לו לכאב. אם הוא מזדהה עם אחת מהסיבות שפרטנו לעיל, עליו לנסות לפתור את הבעיה באמצעים הנכונים. אם זו בעיה של כיסא, ברור שכיסא חדש ומתאים יפתור את הבעיה. אם מדובר בזמן ישיבה ארוך, חשוב להקפיד על קימה מהכיסא אחת לחצי שעה עד שעה, ביצוע מתיחות ותרגילים כדי להניע את הגוף ואת השרירים כך למנוע את הכאבים.
אם מדובר בדלקת מפרקים או בתופעה של שחיקת סחוס, חשוב מאוד לפנות אל אורתופד מומחה ברכיים על מנת שהוא יבדוק, יאבחן ואף יציע טיפול מתאים כדי הקל על החולה ועל כאביו.

כאב בברך במנוחה בזמן ישיבה

אנשים שסובלים מכאבי ברכיים בזמן מנוחה צריכים דבר ראשון לנסות לשנות תנוחה. לעיתים הבעיה היא פשוט בתנוחה שאינה נכונה לגוף והיא זו שמובילה להיווצרות כאבים בברכיים.
חשוב לנסות לשנות את התנוחה, להגביהה את הכיסא, להוסיף הדום מתחת לרגליים או אפילו להרים רגליים ולנסות להתאים את הישיבה בצורה נוחה יותר. לעיתים די בשינוי קל שיוביל בסופו של דבר בשיפור מידי ובהקלה על הכאבים.
אם אתם לא יודעים איך לשבת ואיזה כיסא לבחור לשם כך, כדאי שתיעזרו באנשי מקצוע מתחום האורתופדיה שיסייעו לכם וימליצו לכם על הפתרון מתאים.

סיבות נוספות לכאבים בברכיים

סיבה לכאב:הסבר:
דלקת מפרקית ניווניתזוהי דלקת המובילה לשחיקת סחוס, כאבי ברכיים, נוקשות והגבלה בתנועה.
פגיעה במניסקוסזה יכול לקרות בעקבות חבלה ישירה בברך אך גם כתוצאה של הליך דגנרטיבי שעשוי להתרחש בבני חמישים ומעלה.
פגיעה בגיד הארבע ראשיזהו הגיד שמחבר את עצם הפיקה לעצם הירך. שריר הארבע ראשי הוא זה שמותח אותו ובעקבות הפעלת עומס רב עשויים להופיע כאבים.
מים בברךתופעה של נוזל סינוביאלי אל חלל המפרק היא תופעה של דלקת הגורמת לכאבים והגבלה בתנועה.

כיצד ד"ר בנדר יכול לסייע לכם?

סובלים מכאבי ברכיים בזמן ישיבה או במעבר מישיבה לעמידה? ניסיתם לשנות את כל מה שהמלצנו לכם ועדיין ללא הועיל? זה הזמן לפנות אל ד"ר בנדר. ד"ר בנדר הוא הכתובת שלכם לכל בעיה של כאבי ברכיים.
המטופלים של ד"ר בנדר זוכים לאבחון מקיף, לייעוץ בהתאם למצב, לטיפולים משמרים בהתחשב במצב, כולל זריקות בעת הצורך, זוכים טיפול במשככי כאבים שונים, המלצות על פיזיותרפיה מותאמת, וכן מטיפולים ניתוחיים המובילים בסופו של דבר לפתרונות מתאימים בהתאם לבעיה. לחצו כאן למעבר להמלצות מטופלים של ד"ר בנדר >>

ד"ר בנימין בנדר
ד"ר בנימין בנדר

ד"ר בנימין בנדר הוא אורטופד מומחה ברכיים ומפרקי ירך, שימש כעורך הראשי לספר בינלאומי שעוסק בהחלפת מפרק ירך וידוע כמי שצבר את מירב הניסיון בהחלפות ברכיים. הוא החל את דרכו עוד בשירותי הצבאי כאשר שירת בחובש קרבי. לאחר סיום השירות, החל את לימודי הרפואה וסיים את הלימודים כמצטיין דיקן והקדים את שאר הסטודנטים בסיום הלימודים. בשנת 2007, ד"ר בנימין בנדר סיים את התמתחותו והוכר רשמית כאורטופד מומחה. בזמן הזה, ד"ר בנימין בנדרפרסם עבודות אקדמיות לספרות הרפואית וזכה בהכרה מההסתדרות הרפואית בישראל. את הידע הרב שיש לו, חולק ד"ר בנימין בנדר בכנסים בינלאומיים ומתראיין לתוכניות טלוויזיה בארץ ובעולם.

ניווט מהיר בחזרה:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

כאב בברך במעבר מישיבה לעמידה

שירות 24/7 בטלפון ובוואטסאפ