כאב ברכיים בכיפוף

כאב ברכיים בכיפוף – על מה זה יכול להעיד?

כאבי ברכיים בכיפוף יכול להעיד על בעיה מכנית בברך כתוצאה משחיקת סחוס. כאב ברכיים בכיפוף היא אחת התופעות הבולטות המפריעות במיוחד בעת קימה מישיבה לעמידה וכמובן בעת עליית מדרגות. אם אדם חש בכאבים מהסוג הזה ההמלצה היא שלא להזניח אלא לפנות אל אורתופד מומחה על מנת שיבדוק את מצב הברך ויקבע את אופן הטיפול.
כשאדם סובל מכאבי ברכיים בזמן כיפוף, זה יכול להיות בעקבות חבלה או פציעה כלשהם. כאבים אורתופדיים עשויים להית כאבים חזקים וגם ממושכים אך אצל אדם צעיר, ההחלמה היא קלה יחסית והיא לא אמורה לקחת הרבה זמן. עם זאת יש מצבעי פציעה חמורים המחייבים בכל זאת התערבות רפואית של פיזיותרפיה, טיפולים משככי כאבים ובמצבים חמורים יותר אפילו ניתוח להחלפת הברך.

צפו בבנימין בנדר מסביר על טיפול בכאבי ברכיים

צעירים לעומת מבוגרים

בקרב האוכלוסייה המבוגרת הכאבים בברכיים נובעים בעיקר בגלל שחיקת סחוס, בגילאים צעירים יותר הכאבים נובעים בגלל דלקות.
הטיפול עשוי להיות טיפול שמרני בלבד וזה גם יכול גם להגיע לניתוח להחלפת המפרק במצבים אשר בהם הטיפולים השמרניים לא באמת מסוגלים להועיל.

כאבי ברכיים בצד הפנימי

כאבים בברך בצד הפנימי או החיצוני הם לא תמיד סימן לשחיקת סחוס, הם יכולים להיות עקב עומס מקומי על סטרוקטורות של הברך ויכולות לנבוע מתגובה דלקתית מקומית . כאבים סביב הברכיים יכולים לנבוע גם מסיבות של חוסר התאמה של הכיסא, חוסר התאמה של הפעילות הספורטיבית , ישיבה ממושכת או הרגלי ישיבה לא נכונים. עם זאת יש מקרים רבים אשר בהם הגורם לכאב בברך הוא שחיקת סחוס. על כן, אם שללתם את כל האפשרויות שמנינו לעיל ונשארה לכם האפשרות של שחיקת סחוס חשוב שתיבדקו בהקדם כדי לקבל אבחון ודרך טיפול מתאימים.

כאבים בברך בצד הפנימי – כיצד לטפל ולמי לפנות?

אדם שסובל מכאבים באזור הברך הפנימית חייב לבדוק מה גורם לכאב. לא תמיד זה יהיה סיפור דרמטי, אך בגלל שמצבים מהסוג הזה נוטים להחמיר ולרוב הם לא מחלימים או מסתדרים מאליהם, על כן חשוב לפנות ולהיעזר באנשי מקצוע מומחים מתחום האורתופדיה. הם אלו שייטיבו לאבחן את הבעיה ואף לתת לחולה את ההמלצות הנכונות.
במצבים בהם לא יהיה מנוס מביצוע של החלפת ברכיים, הרי שהפרוצדורה הזו תהיה חייבת להתבצע אך ורק על ידי רופא מומחה ובעל ניסיון בתחום. זה מה שיוביל לתוצאות הרצויות המושלמות.

מבנה הברך

מפרק הברך הוא למעשה מקום המפגש שבין עצם הירך לבין עצם השוק. מקום המפגש מכוסה בסחוס שזוהי שכבה דקה וקשיחה שמטרתה לפזר את העומס ולהוביל לתנועה חלקה ללא כאבים בין העצמות.
כאשר הסחוס נפגע, זה מוביל לחיכוך בין העצמות בלי כל שכבה שסוככת בין השניים. הדבר גורם לכאבים עזים ולשחיקה של המפרקים.

מבנה ברך

מה גורם לעומס על הברכיים?

תנועת המפרק נראית לאדם הבריא כתנועה פשוטה וחלקה בעוד שהיא כלל אינה כזו. המפרק נע לכיוונים ומישורים שונים והוא נושא עליו משקל רב. הוא נתון לעומסים משמעותיים מאוד בזמן שאנחנו הולכים, רצים, עולים מדרגות, קופצים או מתאמנים. המשקל שמועמס על הברך עשוי להגיע לפי חמש ושש ממשקל הגוף של האדם. העומסים הללו חוזרים על עצמם כל הזמן בעת שהגוף שלנו פעיל.
כאשר הברך נפצעת או שהיא פחות עמידה לעומסים עם הגיל, עקב דלדול הסחוס עם השנים המפרק מתחיל להישחק . הדבר עשוי להוביל לכאבים עזים באזור הברכיים כמו גם מוגבלות בטווחי התנועה של הברך, קושי קימה מישיבה , קושי במדרגות וקושי במאמצים

סובלים מכאבי ברכיים? אל תאבדו זמן יקר. לעיתים די בשינוי קל באורח החיים שישפיע על הברכיים וימתן את הכאבים. ד"ר בנדר מומחה לברכיים יכול לעזור לכם. ד"ר בנדר מומחה לבעיות ברכיים יאבחן אתכם ואת מצב הברכיים וימליץ על הטיפול בהתאם לממצאים

ד"ר בנימין בנדר
ד"ר בנימין בנדר

ד"ר בנימין בנדר הוא אורטופד מומחה ברכיים ומפרקי ירך, שימש כעורך הראשי לספר בינלאומי שעוסק בהחלפת מפרק ירך וידוע כמי שצבר את מירב הניסיון בהחלפות ברכיים. הוא החל את דרכו עוד בשירותי הצבאי כאשר שירת בחובש קרבי. לאחר סיום השירות, החל את לימודי הרפואה וסיים את הלימודים כמצטיין דיקן והקדים את שאר הסטודנטים בסיום הלימודים. בשנת 2007, ד"ר בנימין בנדר סיים את התמתחותו והוכר רשמית כאורטופד מומחה. בזמן הזה, ד"ר בנימין בנדרפרסם עבודות אקדמיות לספרות הרפואית וזכה בהכרה מההסתדרות הרפואית בישראל. את הידע הרב שיש לו, חולק ד"ר בנימין בנדר בכנסים בינלאומיים ומתראיין לתוכניות טלוויזיה בארץ ובעולם.

ניווט מהיר בחזרה:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

שירות 24/7 בטלפון ובוואטסאפ