דלקת פרקים טיפול מלא

על דלקות פרקים וחשיבות הטיפול בהם

תפקידם של המפרקים הוא לאפשר תנועה חופשית במפגש בין העצמות, וככמות העצמות בגופנו כך כמות המפרקים, מכף רגל ועד ראש, אך כנקודות חיבור המפרקים שלנו גם רגישים מאוד לדלקות ופגיעות אחרות. דלקות פרקים יכולות לגרום לנו לאי נוחות רבה וכאבים, ולכן במקרה של דלקת פרקים טיפול ואבחון נכון הם הכרחיים בכדי למנוע התדרדרות נוספת של פגיעה במפרק.

איך נדע שאנחנו אכן סובלים מדלקת פרקים?

ישנם כמה סממנים שיכולים להעיד על התחלה של דלקת פרקים בגופנו. הסממן הראשון והנפוץ ביותר הוא כאב באזור המפרק והגבלה בתנועה שלו. בנוסף חום ואדמומיות באזור המפרק, עייפות וחולשה כללית של הגוף יכולים להעיד על דלקת בפרקיםף אך זיהוי הדלקת באופן מוחלט מצריך אבחון של רופא.

ממה נגרמת דלקת פרקים?

הנטייה לדלקת פרקים עוברת בתורשה, כלומר מי שבמשפחתו יש היסטוריה של דלקת פרקים נמצא ברמת סיכון גבוהה יותר לחלות בה ולכן עליו לשים לב לתסמינים. מעבר לכך, הסיבה העיקרית לפריצת דלקת פרקים היא שחיקה של הסחוס. השחיקה יכולה לנבוע, פשוטו כמשמעו, משחיקה של הסחוס לאורך שנים ועם הגיענו לגיל מבוגר, כתוצאה ממאמץ ועומס על המפרקים בעקבות פעילות ספורטיבית, ואפילו עודף משקל הגורם ללחץ על מפרקים מסוימים בגופנו. תמיד קיים גם הסיכון לשבר או חבלה חיצונית במפרק שיכולים להיות מלווים בדלקת או להעלות את הרגישות במפרק לאחר החלמתו.

אודות ד"ר בנימין בנדר

כיצד ניתן לטפל בדלקת פרקים?

במקרה של דלקת פרקים טיפול חשוב לטפל נכון נכון כדי לא לגרום להתדרדרות, וכדי להבין מהי חומרת המצב ומה הסיבה לפרוץ הדלקת יש לקבוע פגישה אצל אורטופד מומחה. ישנן כמה בדיקות שיכולות להעריך את חומרת וסוג הדלקת, ביניהן צילום רנטגן לבדיקת מצב הסחוס או לקיחת נוזל מן המפרק לבדיקה במעבדה, ולאחר האבחנה ניתן גם לבחור את סוג הטיפול.

ישנן דלקות קלות אשר ניתנות לטיפול על ידי תרופות אנטי דלקתיות בשילוב זריקות כנגד כאבים, ולרוב יומלץ גם על פיזיותרפיה. במידה ונמצא כי ישנה שחיקה מאסיבית של הסחוס ייתכן שהאורטופד ימליץ על ניתוח החלפת מפרק.

מהי החשיבות של טיפול בדלקת פרקים?

כאשר נוצרת דלקת באחד ממפרקי גופנו היא פוגעת בעיקר בסחוס ומתחילה לכרסם בו, מה שמביא לניוון המפרק עד לידי העדר יכולת תנועה. במידה ושחיקה בסחוס גרמה לנו לדלקת פרקים טיפול בזמן יכול למנוע או לדחות את הצורך בניתוח החלפת המפרק ולעצור את הפגיעה באיכות חיינו שנגרמת מהדלקת. אל תזניחו